Czym jest eye tracking? - Agencja Interaktywna Opole - Marketingu Internetowego itDesk
place holder

Czym jest eye tracking?

Eye tracking jest to śledzenie ruchów gałek ocznych. Ta technika jest stosowana w wielu dziedzinach np.: psychologii, medycynie, bezpieczeństwie drogowym, ergonomii, informatyce czy marketingu. My zajmiemy się natomiast głównie tym co wiąże eye tracking ze stronami internetowymi. Badania nad użytkownikami wykazały „czułe punkty” stron internetowych. Dzięki nim możemy tak zbudować naszą stronę internetowa aby przyciągała najwięcej uwagi odbiorców przez co zwiększy nam się popularność. Jeżeli chcemy aby nasza strona była przejrzysta, funkcjonalna i przyciągała uwagę należało by zapoznać się za wynikami badań nad śledzeniem wzroku.

Co wykazały badania w stosunku do stron internetowych:

– największa ilość informacji przyswajana jest przez internautów z pierwszych linijek określonego tekstu, począwszy od lewej krawędzi ekranu

– wzrok czytelnika skupia się na najważniejszych kwestiach, informacje przyswajane są wybiórczo – wzrokiem dokonujemy ich selekcji, według swoich kryteriów ważności lub nieważności przekazu

– umieszczanie elementów graficznych w środku tekstu może spotkać się z pominięciem tego wzrokiem. Internauta może potraktować to jako przeszkodę, chyba, że określony obrazek trafnie współgra z tekstem i nawiązuje do niego

– nieczytelne obrazki traktowane są często jako przeszkody do pominięcia

– w kwestii określonych grafik istotna jest nie tylko ich estetyka, ale również to czy zawierają przydatne informacje

– internauci zwracają nierzadko uwagę na elementy graficzne, na których fotografowana osoba patrzy się prosto w obiektyw

– nadmiar informacji, przesycona treścią strona wywołuje tak samo niekorzystny efekt co zbyt mała ilość informacji. Strony zaprojektowane w sposób prosty sprawiają, że internauta skupia się bardziej na treści, która jest na nich dostępna

– obrazki nie powinny być niecelowe i wstawiane bez nawiązania do określonego tekstu – spełnią swoje funkcje tylko wtedy, gdy będą do niego nawiązywały

– badania pokazały również, że wzrok sporej części internautów pomija reklamy baner-owe. Najczęściej klikają na nie dzieci do siódmego roku życia – z uwagi na zawartą w kolorystykę czy określone animacje.


facebook