Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads - Agencja Marketingowa Itdesk Opole

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne  skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów, linków, reklam można naprawdę się pogubić. Niejeden przedsiębiorca na pewno myśląc o takiej formie reklamy, nie raz miał wątpliwości czy jego reklama na pewno się nie zgubi wśród innych reklam, czy inne nie będą “ładniejsze i czy reklama produktu X na pewno dotrze do osoby, która go potrzebuje lub szuka. 

Tu z pomocą przychodzi nam marketingowcom narzędzie Google Ads. Jest to w tej chwili najpopularniejsza forma reklamy w Internecie. Na przestrzeni lat przybrała ona różne formy i dała wiele możliwości dotarcia z dobrze dobranym produktem do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. 

Skąd Google wie, co lubi i czego potrzebuje dana osoba? 

Pliki cookie – to jest odpowiedź. Ciasteczka zbierają wszystkie informacje o użytkownikach strony internetowej. Wiedzą, ile mamy lat (bo podaliśmy datę urodzenia, na któryś z social mediów, czy na koncie poczty e-mail), wiedzą jaką mamy płeć, co lubimy czytać, oglądać, czego szukamy na allegro, robiąc zakupy. Wiedzą, czy lubimy tradycyjną polską kuchnię, czy wolimy innowacje w gotowaniu, czy wręcz jesteśmy wegetarianami. Każde wejście na jakąś stronę jest odnotowywane i przesyłane do statystyk, które w ten sposób tworzą nasz profil. Taki wizerunek użytkownika strony jest potem wykorzystywany przez marketingowców pracucych z programami do tworzenia reklam w wyszukiwarce Google czy na Facebooku.  Dzięki plikom cookies i analizie zachowania użytkowników Internetu specjaliści od reklamy mogą dobrać odpowiednią grupę odbiorców, do której ma trafić reklama Waszej firmy. Mam nadzieję, że na tym etapie rozwialiśmy wasze wątpliwości co do wątku dotarcia reklamy do odpowiedniego odbiorcy.  

Link, reklama produktowa, baner, film? Jaką formę reklamy wybrać? 

I na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każda forma sprawdza się inaczej u innej firmy i na inne cele. Większość form reklamy wyświetla się dzięki temu, że do danej kampanii strony zostały odpowiednio dobrane słowa kluczowe, na które ma wyświetlać się nasza oferta po ich wpisaniu. Im więcej słów kluczowych tym lepiej. Jedna osoba, wyszukując agencji marketingowej, wpisze hasło “agencja marketingowa” inna “outsourcing marketingu a jeszcze inna “agencja od reklamy”. Musicie wymyśleć jak najwięcej słów i sformułowań, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, którzy szukają Waszych usług/produktów. Mając już wymyślone słowa i frazy kluczowe, musicie zastanowić się, którą formę kampanii Google Ads wybrać, jaka będzie najlepsza dla Waszej branży. 

Linki sponsorowane 

Na pewno nie raz wyszukując interesujące Was frazy, przed wynikami pokazały Wam się tzw. reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania – czyli odnośniki do stron firm oferujących wyszukiwaną przez Was frazę ze znacznikiem reklama. Ogólnie ta forma reklamy jest przydatna w zasadzie do każdej branży i formy prowadzenia strony. Jeśli nie sprzedajesz on-line swoich usług czy produktów, a na stronie są tylko informacje o nich, to taka forma reklamy będzie odpowiednia. Jeśli klient i tak musi albo skontaktować się z Tobą, albo przyjechać do siedziby, żeby kupić daną rzecz, najlepiej aby mógł przez Google dowiedzieć się i poczytać o tym, czego może się spodziewać po Twojej firmie i że w ogóle świadczysz dane usługi czy sprzedajesz dane produkty. 

Wytłumaczenie zasady działania linków sponsorowanych w Google Ads

Reklamy produktowe 

Ta forma najlepiej sprawdza się dla osób prowadzących działalność on-line, kiedy na Waszej stronie czy sklepie internetowym można kupić daną rzecz. Różni się ona prezentacją graficzną od linków sponsorowanych. Klient od razu widzi przedmiot, który chce kupić, jego cenę oraz firmę, która go oferuje. Dzięki temu po kliknięciu w taką reklamę na Waszą stronę wchodzi świadomy klient, co zwiększa konwersję wejść na stronę i podwsza szanse dopięcia transakcji. W reklamie produktowej nie ma słów kluczowych, korzysta ona z atrybutów, które generowane są automatycznie przez Merchant Center na podstawie informacji o produkcie dostępnej na Waszej stronie internetowej. W związku z tym musicie pamiętać, żeby mieć dobrze przygotowaną stronę/sklep pod kątem SEO. Będzie to kluczem do większych efektów w wyświetlaniu reklamowanego produktu. 

Wytłumaczenie zasad działania reklamy produktowej w Google Ads

Reklama w Youtube 

Youtube posiada obecnie ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników na całym świecie. Daje to ogromny zasięg Waszym reklamom.  Jest kilka sposobów reklamowania się na Youtubie, możecie na swoim profilu nagrywać filmy np. z procesu produkcji jakiegoś sprzedawanego przez was przedmiotu, albo sami możecie opowiedzieć swoim klientom o zaletach Waszych usług. Drugim sposobem jest nagranie profesjonalnego spotu reklamowego, który będzie wyświetlany oglądającym przed w trakcie lub po obejrzeniu innych rzeczy, które go interesują na YoutubiePierwszy typ można dobrać na podstawie wyszukiwanych  Youtube i Google słów kluczowych przez użytkownika. Druga forma polega na odpowiednim dobraniu grupy docelowej wyselekcjonowanej spośród odbiorców Youtuba Reklama w Youtube ma w tej chwili wielki potencjał i wiele możliwości dlatego poświęcimy dla niej cały artykuł w najbliższym czasie. 

Wytłumaczenie zasady działania reklamy na Youtube w ramach Google Ads

Reklama w poczcie Gmail 

Prawie każdy, kto posiada smartfona z systemem Android, ma też konto na GmailJednak nie jest tak, że wszyscy z tego konta korzystają. Wielu jego posiadaczy, ma go założone tylko po to, by telefon działał, a na co dzień korzystają z innych portali poczty mailowej. Nie mniej i tak jest to kolejne narzędzie, które ma ogromny zasięg do reklamowania Waszych firm. Dużym plusem jest to, że płacicie za reklamę tylko wtedy, kiedy użytkownik otworzy od Was maila. Dlatego w tym modelu reklamy niezmiernie ważną rzeczą jest stworzenie skutecznego tematu maila, który przyciągnie uwagę i zachęci do kliknięcia maila. A co może się w nim znaleźć? Co tylko chcecie, może to być tylko tekst, może być grafika, reklama video, wszystko to, co tylko przyciągnie do Waszej firmy potencjalnego klienta. Ten rodzaj reklamy również wykorzystuje słowa kluczowe przy doborze odbiorców poczty. 

Wytłumaczenie zasady działania reklamy w Gmail w ramach Google Ads

Reklama w sieci reklamowej 

Nazywana również reklamą banerową. Wykorzystywana jest najczęściej do kampanii remarketingowychNa pewno nie raz szukaliście czegoś na Internecie z myślą o zakupie, którego nie sfinalizowaliście, a potem przedmioty te wyświetlały Wam się w formie banerów na kolejnych odwiedzanych stronach zupełnie niezwiązanych z tematem. To właśnie kampania remarketingowa, która ma nakłonić do powrotu do danego sklepu i zakupu interesującego Was przedmiotu czy usługi. Reklama banerowa wykorzystywana może być także do wyświetlania na stronach związanych z tematyką Waszej branży/produktu. Tu przede wszystkim liczy się efektywna i efektowna grafika.  

Wytłumaczenie zasady działania reklamy w sieci reklamowej dla Google Ads

Reklama mobilna 

Według statystyk ponad 60% Polaków przegląda Internet na urządzeniach mobilnych. Te z kolei mają pewne ograniczenia w prawidłowym wyświetlaniu się reklam. Dlatego Google Ads posiada specjalnie dedykowane ustawienia kampanii dla urządzeń mobilnych, dzięki którym codziennie możesz trafiać ze swoją reklamą do miliona użytkowników smartfonów i tabletów korzystających z Internetu w pracy, szkole czy podróży. Wasze reklamy mogą wyświetlać się w liście wyników wyszukiwania, w witrynach zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, a nawet w innych aplikacjach mobilnych 

Wytłumaczenie zasady działania reklamy mobilnej w ramach Google Ads

Odpowiednią formę reklamy trzeba dobrze dobrać do Swojego produktu/usługi. W tym pomagają narzędzia z Google Ads do analiz kampanii i automatyka. Jednakże warto zaufać w tej kwestii doświadczonym specjalistom od SEM, którzy odpowiednio dobiorą, przygotują i poprowadzą kampanię. W naszej firmie mieliśmy kiedyś taką sytuację, iż przedsiębiorca sam próbował przez wiele miesięcy prowadzić kampanie reklamowe, niestety strasznie przepalał budżety, kiedy go przejęliśmy miesięczny budżet, jaki wydawał na reklamę to ponad 4000 zł po naszych optymalizacjach, podnieśliśmy  skuteczność reklamy i efektywność, jednocześnie optymalizując budżet do 1000 zł. Ostatecznie taniej wyszło mu opłacać specjalistów, równolegle oszczędził swój czas na prowadzenie firmy.  

Biznes zdjęcie utworzone przez luis_molinero – pl.freepik.com

Zobacz też

Marketing internetowy dla Agencji Pracy

Marketing internetowy dla Agencji Pracy

Jak już wcześniej wspomnieliśmy agencje pracy to klient z nietypowej branży. Z jednej strony świadczą usługi pośrednictwa pracy, z drugiej “sprzedają” oferty od pracodawców. Branża ta może być zatem trudna do wdrożenia standardowych działań marketingowych dla firmy....

Strona internetowa dla agencji pracy. O czym pamiętać?

Strona internetowa dla agencji pracy. O czym pamiętać?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, w dzisiejszych czasach każda firma powinna mieć stronę www. Nieważne czy jest to pracownia architektoniczna, firma budowlana czy sprzedaż ubrań dla dzieci. Należy jednak pamiętać, że każda strona internetowa będzie...

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze...

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za...