Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za mało. Ten przełomowy i dziwny rok na całym świecie uziemił w domach miliardy ludzi, którzy nie wychodzili do sklepu na zakupy, na obiad do restauracji czy na koncert do filharmonii. Przez globalny lock down całe życie społeczne przeniosło się do Internetu. Skorzystały na tym firmy już dobrze prosperujące w sieci, inne zaczęły szaleńczo próbować w nim zaistnieć. Niektórym się to udało, inne poniosły porażkę.

Obecnie w sieci panuje ogromna konkurencja, przez którą ciężko przebić się bez profesjonalnej pomocy agencji marketingowych, które pomagają firmą w zdobyciu rynku i dotarciu do potencjalnego klienta. Kanałów marketingu internetowego jest mnóstwo. Większość małych i średnich firm stara się samodzielnie wdrażać politykę marketingową z różnym tego skutkiem.

 

Strona internetowa

Pierwszą rzeczą, od której trzeba zacząć to strona internetowa. Bez tego narzędzia w zasadzie można powiedzieć, że firma/projekt/osoba nie ma szans na przetrwanie w sieci. Dobra strona internetowa przez wielu ludzi kojarzona jest z ciekawą grafiką, prostym i przejrzystym układem informacji. Widzimy tylko jej wizualną kartę, cieszymy oko przy efektownej wizualizacji. Stworzenie jej nie jest takie proste. Pamiętacie scenę z Matrixa, kiedy Neo patrzy na zielone literki i cyferki w kodzie matrixa i widzi osoby, budynki i pełne sceny? Podobnie na domeny internetowe patrzy profesjonalny webdesigner. Bo strona internetowa tak naprawdę to ciąg liter, cyfr i znaków – czyli język htlm. Na szczęście, obecnie nie trzeba być znawcą tego języka, aby stworzyć własną stronę internetową. Powstało wiele oprogramowań do tworzenia stron, blogów czy aplikacji prostych w obsłudze i miłych dla oka.

Najpopularniejszym kreatorem w Polsce i na świecie jest Word Press, prawie 40% stron CMS korzysta właśnie z tego oprogramowania. Na drugim miejscu plasuje się system dla sklepów internetowych Preta Shop z nieco ponad 10% rynku, a na trzecim Joomla z niecałymi 10%. Przewaga Word Press może wynikać z wysokich parametrów bezpieczeństwa oraz częstych aktualizacji.

 

Lepiej powierzyć to profesjonalistom

Jeśli nie macie jeszcze swojej strony internetowej, warto skorzystać z pomocy specjalistów, ponieważ dobra strona internetowa oprócz ładnego wyglądu ciekawej indywidualnie przygotowanej grafiki musi mieć też odpowiednie parametry techniczne. Jeśli w kolejnym kroku planujecie skorzystać z usług pozycjonowania witryny, od samego początku musi ona być dobrze przygotowana pod kątem optymalizacji SEO. Musi być wykonana w technologii responsive, posiadać odpowiednie linki, słowa kluczowe, tagi. Taką stronę przygotują dobre agencje marketingowe, które od lat szkolą się w różnych technologiach i nowinkach. Na bieżąco zapoznają się z aktualizacjami parametrów wyszukiwarki Google co rusz wprowadzających nowe możliwości i ograniczenia, które trzeba dostosować do dobrej domeny internetowej.

Jeśli posiadacie już stronę, ale ma ona już kilka ładnych lat, warto poddać ją tzw. audytowi strony internetowej. Specjaliści z dziedziny SEO zweryfikują poprawność kodu, użyteczność strony, BackLinks, ale także jej czytelność, intuicyjność i łatwość w obsłudze jako potencjalnego klienta. Sprawdzą, jak strona wyświetla się na różnych nośnikach – PC, laptopie, tablecie czy na smartfonie. W dzisiejszych czasach to ważny parametr, ponieważ w Polsce już prawie 60% wejść do sieci odbywa się przez urządzenia mobilne. Tzw. technologia responsive pozwala na tworzenie stron internetowych, które automatycznie dopasowują się do okna przeglądarek. Jeśli otwierając Waszą aktualną stronę w smartfonie, potrzebujecie lupy by, odczytać informacje w niej zawarte wiedzcie, że czas ją zmienić. Czasem wystarczy wprowadzić kilka zmian i aktualizacji po takim audycie. W innych przypadkach warto pomyśleć o stworzeniu jej na nowo, aby posłużyła na kolejnych kilka lat i przyniosła dobre efekty przy wdrażaniu strategii marketingowych dla Waszego przedsiębiorstwa.

Innym pomysłem na wejście w świat Internetu jest założenie FanPage’a Twojej firmy. Więcej o tym już w kolejnym wpisie.

Zobacz też

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze...

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne są skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów,...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...