Wizytówka Google Moja Firma, bezpłatne i niezbędne narzędzie internetowe!

Jeśli posiadacie małą firmę, która nie ma dużego budżetu na marketing internetowy, albo dopiero otwieracie swój biznes, wizytówka Google Moja Firma jest pierwszym i podstawowym miejscem, w którym powinny znaleźć się informacje o Waszej firmie. Dzięki temu możecie również wyprzedzić konkurencję, która nie ma wizytówki lub ma ją niezaktualizowaną.

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie dające wiele możliwości, których wiele firm nie wykorzystuje w pełni. Działa na dwa sposoby. Po wpisaniu zapytania np. agencja interaktywna Opole informacje o firmie wyświetlają się w Google Maps jak na grafice poniżej.

Wyniki wyszukiwania agencji marketingowej w Google Maps

Kiedy natomiast wpiszemy konkretną nazwę firmy, np. itDesk advertising z prawej strony wyników wyszukiwania pojawi się wizytówka naszej firmy. 

Wyniki wyszukiwania agencji marketingowej

Istotne funkcjonalności Google Moja Firma

Oprócz danych teleadresowych warto jest mieć zawsze aktualne godziny pracy firmy. Uaktualniać je w święta i inne niestandardowe wydarzenia, które powodują np. wcześniejsze zamknięcie firmy. Dokładny opis firmy wraz z produktami i usługami przez nią świadczonymi to kolejna istotna sprawa.

We współczesnym świecie ok. 70% osób chcących kupić jakiś produkt czy usługę w internecie, szuka opinii o firmie, w której chcą dokonać zakupu. Tak więc zbieranie opinii klientów i to najlepiej tych 5* jest bardzo ważnym elementem GMF. Co robić ze złymi komentarzami… nie, nie kasować, poprowadzić z niezadowolonym klientem mediacje, przekonać go do tego, że jednak jesteśmy dobrą firmą i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację, aby zmienił zdanie o naszej firmie. 

Ciekawą propozycją jest możliwość zamieszczania wpisów. Dzięki nim klienci na bieżąco wiedzą co dzieje się u nas w firmie. To mogą być wpisy o nowościach w ofercie, o wydarzeniach w firmie np. 25-lecie firmy, czy informacje o restrykcjach związanych z COVID-19. W dziale wpisów można także umieszczać swoje produkty, opisując daną usługę czy produkt wraz z ceną i możliwością zamówienia.

Usługa opieki marketingowej

Kolejną ważną kwestią jest zamieszczanie zdjęć im więcej, tym lepiej. Potencjalny klient będzie mógł dobrze zapoznać się z naszą firmą. I zobaczyć jak wygląda i czym się zajmuje.

GMF jest także narzędziem statystycznym, zbiera informację o osobach odwiedzających naszą wizytówkę o ich zachowaniach (m.in. przejścia na stronę, wykonanie połączeń telefonicznych bezpośrednio z wizytówki). Dzięki czemu możemy analizować nasze działania marketingowe. 

Rozmawiaj z klientami na żywo!

Aplikacja Google Moja Firma wprowadziła także możliwość wysyłania wiadomości do klientów oraz rozmowy z klientem poprzez czat w czasie rzeczywistym. Ta pierwsza funkcjonalność daje możliwość kontaktu z Waszą firmą poprzez zostawienie wiadomości, na którą warto odpisać i zachęcić klienta do nas. Opcja czat-u dostępna jest po zainstalowaniu aplikacji na Smartfonie. Pamiętajcie, że rozmowa z klientem jest bardzo ważna, ponieważ pokazuje mu, że jesteście firmą wiarygodną, rzetelną i żywo zainteresowaną klientem. 

Czego nie polecamy?

Nie rekomendujemy opcji założenia witryny. Jest kilka powodów, po pierwsze jest ona nie ładna co nie świadczy dobrze o Waszej firmie ponieważ pokazuje klientowi że albo nie stać Cię na porządną witrynę, albo nie dbasz o marketing. Po drugie na takiej witrynie znajdują się dokładnie te same informacje, które klient widzi w wizytówce GMF i nie ma potrzeby powielać ich w internecie, zwłaszcza że i tak przy wyszukiwaniu firmy w google.pl jako pierwsza pokaże się wizytówka GMF.

Dodatkowa zaleta Google Moja Firma

Posiadanie dobrze prowadzonej wizytówki GMF jest istotne z punktu widzenia pozycjonowania, poprawia pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Jednakże podkreślamy tylko dobrze uzupełniona i często aktualizowana wizytówka ma wartość dodaną dla SEO. 

W naszej ofercie opieki marketingowej dokonujemy optymalizacji wizytówki Google Moja Firma i dbamy o jej poprawne i wartościowe funkcjonowanie.

Zobacz też

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze...

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne są skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów,...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za...