Jeśli posiadacie małą firmę, która nie ma dużego budżetu na marketing internetowy, albo dopiero otwieracie swój biznes, wizytówka Google Moja Firma jest pierwszym i podstawowym miejscem, w którym powinny znaleźć się informacje o Waszej firmie. Dzięki temu możecie również wyprzedzić konkurencję, która nie ma wizytówki lub ma ją niezaktualizowaną.
Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie dające wiele możliwości, których wiele firm nie wykorzystuje w pełni. Działa na dwa sposoby. Po wpisaniu zapytania np. agencja interaktywna Opole informacje o firmie wyświetlają się w Google Maps jak na grafice poniżej.
Kiedy natomiast wpiszemy konkretną nazwę firmy, np. itDesk advertising z prawej strony wyników wyszukiwania pojawi się wizytówka naszej firmy.
Istotne funkcjonalności Google Moja Firma
Oprócz danych teleadresowych warto jest mieć zawsze aktualne godziny pracy firmy. Uaktualniać je w święta i inne niestandardowe wydarzenia, które powodują np. wcześniejsze zamknięcie firmy. Dokładny opis firmy wraz z produktami i usługami przez nią świadczonymi to kolejna istotna sprawa.
We współczesnym świecie ok. 70% osób chcących kupić jakiś produkt czy usługę w internecie, szuka opinii o firmie, w której chcą dokonać zakupu. Tak więc zbieranie opinii klientów i to najlepiej tych 5* jest bardzo ważnym elementem GMF. Co robić ze złymi komentarzami… nie, nie kasować, poprowadzić z niezadowolonym klientem mediacje, przekonać go do tego, że jednak jesteśmy dobrą firmą i spróbować wyjaśnić zaistniałą sytuację, aby zmienił zdanie o naszej firmie.
Ciekawą propozycją jest możliwość zamieszczania wpisów. Dzięki nim klienci na bieżąco wiedzą co dzieje się u nas w firmie. To mogą być wpisy o nowościach w ofercie, o wydarzeniach w firmie np. 25-lecie firmy, czy informacje o restrykcjach związanych z COVID-19. W dziale wpisów można także umieszczać swoje produkty, opisując daną usługę czy produkt wraz z ceną i możliwością zamówienia.
Kolejną ważną kwestią jest zamieszczanie zdjęć im więcej, tym lepiej. Potencjalny klient będzie mógł dobrze zapoznać się z naszą firmą. I zobaczyć jak wygląda i czym się zajmuje.
GMF jest także narzędziem statystycznym, zbiera informację o osobach odwiedzających naszą wizytówkę o ich zachowaniach (m.in. przejścia na stronę, wykonanie połączeń telefonicznych bezpośrednio z wizytówki). Dzięki czemu możemy analizować nasze działania marketingowe.
Rozmawiaj z klientami na żywo!
Aplikacja Google Moja Firma wprowadziła także możliwość wysyłania wiadomości do klientów oraz rozmowy z klientem poprzez czat w czasie rzeczywistym. Ta pierwsza funkcjonalność daje możliwość kontaktu z Waszą firmą poprzez zostawienie wiadomości, na którą warto odpisać i zachęcić klienta do nas. Opcja czat-u dostępna jest po zainstalowaniu aplikacji na Smartfonie. Pamiętajcie, że rozmowa z klientem jest bardzo ważna, ponieważ pokazuje mu, że jesteście firmą wiarygodną, rzetelną i żywo zainteresowaną klientem.
Czego nie polecamy?
Nie rekomendujemy opcji założenia witryny. Jest kilka powodów, po pierwsze jest ona nie ładna co nie świadczy dobrze o Waszej firmie ponieważ pokazuje klientowi że albo nie stać Cię na porządną witrynę, albo nie dbasz o marketing. Po drugie na takiej witrynie znajdują się dokładnie te same informacje, które klient widzi w wizytówce GMF i nie ma potrzeby powielać ich w internecie, zwłaszcza że i tak przy wyszukiwaniu firmy w google.pl jako pierwsza pokaże się wizytówka GMF.
Dodatkowa zaleta Google Moja Firma
Posiadanie dobrze prowadzonej wizytówki GMF jest istotne z punktu widzenia pozycjonowania, poprawia pozycję firmy w wynikach wyszukiwania. Jednakże podkreślamy tylko dobrze uzupełniona i często aktualizowana wizytówka ma wartość dodaną dla SEO.
W naszej ofercie opieki marketingowej dokonujemy optymalizacji wizytówki Google Moja Firma i dbamy o jej poprawne i wartościowe funkcjonowanie.