Strona internetowa dla agencji pracy. O czym pamiętać?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, w dzisiejszych czasach każda firma powinna mieć stronę www. Nieważne czy jest to pracownia architektoniczna, firma budowlana czy sprzedaż ubrań dla dzieci. Należy jednak pamiętać, że każda strona internetowa będzie inna i to nie tylko ze względu na wygląd graficzny, ale przede wszystkim ze względu na funkcjonalność.

Dość ciekawym projektem jest strona www agencji pracy. Trudno przyporządkować tę branżę, niby są to usługi, więc strona internetowa powinna być jedynie wizytówką firmy z informacjami o historii, doświadczeniu i usługach, ale z drugiej strony można powiedzieć, że jest to branża e-commerce, ponieważ “sprzedaje” pracę, więc strona powinna mieć dużo innych funkcjonalności. Na co zatem należy zwrócić uwagę przy projektowaniu strony www dla agencji pracy?

Branding marki

Każda znacząca agencja pracy zaczynając swoja działalność, powinna zacząć od przygotowania brandingu – czyli loga wraz z księgą znaku oraz pełną identyfikacją wizualną. Trzeba pamiętać, że agencja pracy tak naprawde ma dwóch klientów. Pierwszy to osoby szukające pracy – z ich perspektywy identyfikacja wizualna nie jest aż tak ważna – drugi to pracodawcy. W przypadku tych drugich branding marki agencji pracy jest bardzo ważny, ponieważ jest on wizytówką świadczącą o jakości i profesjonalizmie agencji pracy, która jest bardzo ważna, we współpracy na poziomie B2B.

Dlatego, przed przystąpieniem do pracy nad stroną www, każda agencja marketingowa musi dostać pełen branding marki, aby strona internetowa była spójna z całą identyfikacją wizualną. 

Materiały graficzne i teksty

Kolejnym elementem, o który prosimy klienta to materiały graficzne takie jak zdjęcia czy filmy oraz teksty do strony. Co, jeśli agencja pracy ich nie ma? Są dwa wyjścia. Jeśli chodzi o grafikę, można posiłkować się zdjęciami z banków zdjęć. Dobrych banków zdjęć jest dużo, jednak firmy web designerskie dużo z nich korzystają i dlatego coraz częściej zdarza się napotykać na te same zdjęcia na różnych stronach. Z tego powodu najlepiej jednak wybrać drugą opcję, czyli zlecić zrobienie sesji zdjęciowej. Jest to dodatkowy wydatek, ale przynoszący efekty na lata i gwarantujący wyjątkowość strony.

W temacie tekstów dobrze jest, aby agencja pracy przygotowała teksty zwłaszcza te związane z historią firmy, z jej sukcesami, danymi statystycznymi itp. Teksty te potem mogą być przeredagowane przez copywritera. Drugą opcją jest napisanie od początku tekstów przez copywritera. W kwestii contentu warto zainwestować w pomoc specjalisty, który ma wiedzę i doświadczenie w pisaniu tekstów na strony www, które są także zoptymalizowane pod kątem SEO i podnoszą przyszłą stronę www agencji pracy w wynikach wyszukiwania. 

Dokumenty, certyfikaty, polityki prywatności

Agencja pracy przetwarza mnóstwo danych osobowych kandydatów, tak więc pod kątem polityki prywatności i ochrony danych osobowych strona www musi spełniać wszystkie standardy i zasady bezpieczeństwa. Dlatego każda strona internetowa musi posiadać politykę prywatności, regulamin newslettera, informacje o plikach cookie i musi mieć zabezpieczenia SSL. Wszelkie regulaminy i polityki prywatności powinny być pisane przez profesjonalne firmy znające literę prawa w tym temacie i te materiały powinny być dostarczone firmie web designerskiej, która koniecznie musi umieścić je na stronie www.  

Oprócz materiałów formalno-prawnych klient powinien dostarczyć wszelkie informacje o certyfikatach i nagrodach, jakie agencja uzyskała. Jest to istotna kwestia dla osób szukających pracy przez agencję, ponieważ mają pewność, iż jest to firma profesjonalna i dba o jakość swoich usług.

Słowa kluczowe

Nikt lepiej nie zna swojej firmy niż jej właściciel. Dlatego w kwestii słów kluczowych współpraca między klientem a agencją marketingową musi być ścisła. Słowa kluczowe, na które przyszli klienci agencji pracy będą ich szukać muszą być wypracowane wspólnie. Agencja pracy wie najlepiej, jak kandydaci ich szukają, a my jako agencja marketingowa możemy sprawdzić wartość tych słów i sprawdzić, na jakie słowa pozycjonuje się konkurencja. Dzięki ścisłej współpracy optymalizacja strony www przyniesie wymierne korzyści. 

Mamy materiały zbudujmy stronę

Kiedy mamy już wszystkie materiały, możemy się teraz skupić nad projektem strony.

Strona dla agencji pracy musi być przede wszystkim funkcjonalna i łatwa w obsłudze dla rekruterów z agencji pracy. Po jej uruchomieniu to oni będą nią zarządzać, umieszczać aktualności, ogłoszenia o pracę, promocje itp. materiały. 

Strona główna musi zrobić dobre pierwsze wrażenie. Tu najważniejsza jest grafika i jej czytelność.

Menu i podstrony 

W menu muszą znaleźć się takie podstrony jak: o firmie, oferty pracy, informacje praktyczne, blog i kontakt.

Na podstronie z informacjami o firmie warto wspomnieć o historii firmy i jej sukcesach. Opłacalne jest pochwalenie się danymi statystycznymi, ile osób znalazło pracę za pośrednictwem agencji, ile osób jest stałymi pracownikami i często korzysta z usług. 

Najważniejsza podstrona – oferty pracy

Zakładka z ofertami pracy musi być dobrze zbudowana i mieć wiele funkcjonalności. Przede wszystkim nie możemy wrzucić wszystkich ofert do jednego worka. Musimy wprowadzić kategorię branż. Po pierwsze ułatwi to wyszukiwanie osobom szukającym pracy, po drugie będzie potrzebne, kiedy agencja pracy będzie chciała uruchomić kampanie reklamowe na dany typ pracownika/branżę. Zwiększy to skuteczność kampanii, obniży współczynnik odrzuceń, a co za tym idzie, zmniejszy koszt pozyskania jednego leada.

Opis każdej oferty pracy powinien być spójny i czytelny odnosić się do najważniejszych zalet danego stanowiska pracy. Dobrym i ciekawym rozwiązaniem jest w szablonie ofert pracy umieścić podstawowe informacje o zakwaterowaniu, ubezpieczeniu, dojeździe i innych cennych informacjach, które mogą interesować przyszłego pracownika przed wyjazdem do pracy.

Wiedza dla kandydatów – podstrona z informacjami praktycznymi

W nawiązaniu do powyższego oczywiście musi znaleźć się także odrębna podstrona właśnie z takimi informacjami praktycznymi jak warunki wyjazdu, zakwaterowania, ubezpieczenia i inne cenne informacje dla kandydatów. Podstrona ta jest dedykowana przede wszystkim dla klienta, który może znaleźć tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Zaoszczędzi to również czas rekruterów, którzy w kontakcie bezpośrednim z kandydatem nie będą musieli już odpowiadać na te same pytania. Trzecim jej atutem jest wartość SEO, znajdą się na niej również wartościowe słowa kluczowe, które podniosą stronę w wynikach wyszukiwania.  

Po co agencji pracy blog?

Podstrona z blogiem i artykułami to w dzisiejszych czasach tzw. must have. Ale, bloga nie prowadzi się tylko dlatego, że ma go ktoś inny, blog to przede wszystkim budowanie wizerunku i marki firmy. To obraz firmy lidera i profesjonalisty na rynku z ogromną wiedzą i doświadczeniem w branży. Prowadzenie bloga zwiększa liczbę odwiedzin witryny agencji – rośnie współczynnik konwersji. Regularna publikacja artykułów korzystnie wpływa na procesy pozycjonowania. 

Kontakt jest najważniejszy

Podstrona z danymi kontaktowymi agencji pracy jest bardzo ważna. Ile informacji nie zamieścilibyśmy na stronie i tak zawsze osobie poszukującej prace przyjdą do głowy jakieś pytania i będą chcieli porozmawiać z rekruterami. Co na takiej podstronie powinno się znaleźć oprócz adresu firmy? Adres mailowy i telefon kontaktowy koniecznie z możliwością kliknięcia w wersji mobilnej, ponieważ w dzisiejszych czasach 80% osób korzysta z internetu przez urządzenia mobilne. Formularz kontaktowy, ponieważ nie każdy lubi rozmawiać, niektórzy wolą korespondować mailowo i przez formularze za zapytaniami. Dobrze jest też przedstawić na stronie zespół rekruterów, stwarza to miły i przyjemny wizerunek firmy,  ułatwia kontakt.

Narzędzie CallBack24

Mechanizm oddzwaniania do zainteresowanego kandydata po pozostawieniu do siebie numeru kontaktowego. Zamówienie rozmowy, albo w czasie rzeczywistym albo umówienie na konkretną godzinę. Bardzo przydatne narzędzie dla branży o charakterze szybkich i krótkotrwałych ofert. Zazwyczaj oferty pracy w agencjach są dostępne tylko kilka dni, czasem wręcz tylko kilka godzin. Pracownik potrzebny jest z dnia na dzień. Wtedy liczy się czas reakcji i możliwość szybkiego skontaktowania się z rekruterem celem omówienia szczegółów i dopięcie formalności. CallBack24 jest idealnym rozwiązaniem przy takich potrzebach. Łączy osobę pozostawiającą numer telefonu w ciągu 15 sekund z agencją pracy. Co ważne narzędzie to działa na telefonach komórkowych, tak więc kandydat zawsze może zadzwonić do swojego opiekuna i trafi na tę samą osobę i nie będzie musiał od początku tłumaczyć i dopytywać o informację kolejnego nowego opiekuna. Oszczędza to czas rekrutera i kandydata, a tym samym daje możliwość wykonania większej ilości pracy i zwiększenia efektywności.

To główne i najważniejsze cechy dobrej strony internetowej dla agencji pracy. Oczywiście każda agencja będzie miała także inne pomysły i wymagania, które należy dostosować do możliwości i funkcjonalności strony www.

Zobacz też

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze...

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne są skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów,...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za...