Marketing internetowy dla Agencji Pracy

Jak już wcześniej wspomnieliśmy agencje pracy to klient z nietypowej branży. Z jednej strony świadczą usługi pośrednictwa pracy, z drugiej “sprzedają” oferty od pracodawców. Branża ta może być zatem trudna do wdrożenia standardowych działań marketingowych dla firmy. Przede wszystkim trzeba dobrze poznać specyfikę danej agencji, zasady, na jakich pracują, gdzie i jak rekrutują. Dobry wywiad i brief będzie kluczem do sukcesu przy tworzeniu strategii marketingowej dla agencji pracy.

Skuteczny system CRM to podstawa

Aby agencja pracy mogła w ogóle sprawnie funkcjonować, musi mieć sprawny i elastyczny system CRM, w którym można dodatkowo implementować inne dodatkowe funkcje. System taki musi wspomagać wiele działów: księgowość, marketing, zarząd, dział rekrutacji, dział kontrahentów i wiele innych. Posiadanie jednego spójnego programu do zarządzania agencją pracy jest jego kluczem do sukcesu. Możliwość automatyzacji wielu zadań oszczędza czas i zwiększa efektywność oraz wydajność. Przykładem takiego programu może być FlexRekruter.

Określi swoje możliwości

Zanim jednak przystąpi się do planowania marketingu, należy określić swoje możliwości i zasoby. Co, jeśli nagle po wdrożeniu działań marketingowych z 10 telefonów dziennie zrobi się 50? Czy agencja ma tylu pracowników, żeby je odbierali i rekrutowali tyle osób? Jak to mówią, mierz siły na zamiary. Należy dobrze zaplanować budżet, z jednej strony nie może on być zbyt niski, bo nie przyniesie wymiernych efektów w stosunku do wydanych kwot, a drugiej strony nie można budżetu przepalić. 

Jaki jest Twój cel?

Kiedy mamy już sprawdzony poziom zasobów w firmie i określony budżet możemy przystąpić do sprecyzowania celu na 12 miesięcy. Tak, tak na 12 miesięcy, oczywiste jest, że w trakcie roku wiele może się zmienić, jednak plany muszą być długoterminowe, musimy mieć założenie, i wskaźniki efektywności, które będzie można na bieżąco analizować i optymalizować nasze działania. Celów marketingowych w agencji pracy jest bardzo wiele. Może to być wzrost liczby wysłanych kandydatów do pracy o np. 20%. Może to być wzrost wejść na stronę. Może to być automatyzacja zadań marketingowych i wiele innych.  

Stwórz media plan

Jeśli określiliście już swój cel marketingowy na 12 miesięcy, teraz należy obmyślić i spisać plan działań. Taki media plan powinien być napisany na 12 miesięcy od razu nie na kwartał nie na miesiąc, ponieważ kiedy zaczniecie wprowadzać projekt w życie, może się okazać, że będzie tak skuteczny, że nie będziecie mieli czasu po miesiącu czy 3 na dalsze pisanie planu działań. Łatwiej jest coś zmodyfikować niż napisać od początku. 

Monitoring, analiza i optymalizacja jako kluczowe działania

Wprowadzając plan działań do realizacji, nie możecie zapomnieć o monitoringu i analizie działań do jego optymalizacji. Musicie mieć narzędzie analityczne do sprawdzania skuteczności swoich działań. Do tego na stronę www agencji pracy musi być podpięty Google Analytics, który będzie na bieżąco monitorował sytuację na stronie internetowej agencji pracy. Prowadząc marketing internetowy agencji pracy, musicie wiedzieć, który kanał sprawdza się lepiej dla Waszej firmy. Czy lepsze konwersje macie z social mediów, z kampanii reklamowych Google Ads, mailingu czy z ruchu organicznego, a może jeszcze z innego źródła. Musicie wiedzieć, ile wydajecie na działania na poszczególne źródła, aby nie przepalać lub nie mieć niedoszacowanego budżetu na działania marketingowe. 

Postaw na specjalistów

Prowadząc wskazane powyżej działania, jesteście w stanie osiągać zamierzone wzrosty, jeśli będziecie je dobrze kontrolować i optymalizować. Jeśli jednak nie jesteście specjalistami w dziedzinie marketingu, warto powierzyć działania doświadczonym specjalistom z agencji interaktywnych, które oferuje usługi opieki marketingowej

Zobacz też

Strona internetowa dla agencji pracy. O czym pamiętać?

Strona internetowa dla agencji pracy. O czym pamiętać?

Jak już wspominaliśmy we wcześniejszych artykułach, w dzisiejszych czasach każda firma powinna mieć stronę www. Nieważne czy jest to pracownia architektoniczna, firma budowlana czy sprzedaż ubrań dla dzieci. Należy jednak pamiętać, że każda strona internetowa będzie...

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze...

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne są skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów,...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za...