Jak już wcześniej wspomnieliśmy agencje pracy to klient z nietypowej branży. Z jednej strony świadczą usługi pośrednictwa pracy, z drugiej “sprzedają” oferty od pracodawców. Branża ta może być zatem trudna do wdrożenia standardowych działań marketingowych dla firmy. Przede wszystkim trzeba dobrze poznać specyfikę danej agencji, zasady, na jakich pracują, gdzie i jak rekrutują. Dobry wywiad i brief będzie kluczem do sukcesu przy tworzeniu strategii marketingowej dla agencji pracy.
Skuteczny system CRM to podstawa
Aby agencja pracy mogła w ogóle sprawnie funkcjonować, musi mieć sprawny i elastyczny system CRM, w którym można dodatkowo implementować inne dodatkowe funkcje. System taki musi wspomagać wiele działów: księgowość, marketing, zarząd, dział rekrutacji, dział kontrahentów i wiele innych. Posiadanie jednego spójnego programu do zarządzania agencją pracy jest jego kluczem do sukcesu. Możliwość automatyzacji wielu zadań oszczędza czas i zwiększa efektywność oraz wydajność. Przykładem takiego programu może być FlexRekruter.
Określi swoje możliwości
Zanim jednak przystąpi się do planowania marketingu, należy określić swoje możliwości i zasoby. Co, jeśli nagle po wdrożeniu działań marketingowych z 10 telefonów dziennie zrobi się 50? Czy agencja ma tylu pracowników, żeby je odbierali i rekrutowali tyle osób? Jak to mówią, mierz siły na zamiary. Należy dobrze zaplanować budżet, z jednej strony nie może on być zbyt niski, bo nie przyniesie wymiernych efektów w stosunku do wydanych kwot, a drugiej strony nie można budżetu przepalić.
Jaki jest Twój cel?
Kiedy mamy już sprawdzony poziom zasobów w firmie i określony budżet możemy przystąpić do sprecyzowania celu na 12 miesięcy. Tak, tak na 12 miesięcy, oczywiste jest, że w trakcie roku wiele może się zmienić, jednak plany muszą być długoterminowe, musimy mieć założenie, i wskaźniki efektywności, które będzie można na bieżąco analizować i optymalizować nasze działania. Celów marketingowych w agencji pracy jest bardzo wiele. Może to być wzrost liczby wysłanych kandydatów do pracy o np. 20%. Może to być wzrost wejść na stronę. Może to być automatyzacja zadań marketingowych i wiele innych.
Stwórz media plan
Jeśli określiliście już swój cel marketingowy na 12 miesięcy, teraz należy obmyślić i spisać plan działań. Taki media plan powinien być napisany na 12 miesięcy od razu nie na kwartał nie na miesiąc, ponieważ kiedy zaczniecie wprowadzać projekt w życie, może się okazać, że będzie tak skuteczny, że nie będziecie mieli czasu po miesiącu czy 3 na dalsze pisanie planu działań. Łatwiej jest coś zmodyfikować niż napisać od początku.
Monitoring, analiza i optymalizacja jako kluczowe działania
Wprowadzając plan działań do realizacji, nie możecie zapomnieć o monitoringu i analizie działań do jego optymalizacji. Musicie mieć narzędzie analityczne do sprawdzania skuteczności swoich działań. Do tego na stronę www agencji pracy musi być podpięty Google Analytics, który będzie na bieżąco monitorował sytuację na stronie internetowej agencji pracy. Prowadząc marketing internetowy agencji pracy, musicie wiedzieć, który kanał sprawdza się lepiej dla Waszej firmy. Czy lepsze konwersje macie z social mediów, z kampanii reklamowych Google Ads, mailingu czy z ruchu organicznego, a może jeszcze z innego źródła. Musicie wiedzieć, ile wydajecie na działania na poszczególne źródła, aby nie przepalać lub nie mieć niedoszacowanego budżetu na działania marketingowe.
Postaw na specjalistów
Prowadząc wskazane powyżej działania, jesteście w stanie osiągać zamierzone wzrosty, jeśli będziecie je dobrze kontrolować i optymalizować. Jeśli jednak nie jesteście specjalistami w dziedzinie marketingu, warto powierzyć działania doświadczonym specjalistom z agencji interaktywnych, które oferuje usługi opieki marketingowej.