Lifting strony internetowej, czy jest mi już potrzebny?

Zacznijmy od tego, że w dzisiejszych czasach chcąc nie chcąc posiadanie strony www jest koniecznością. Nawet jeśli ma to być tylko prosty projekt strony internetowej, jest obowiązkowy. Jeśli Twoja strona www tworzona była na początku XXI wieku lub o zgrozo jeszcze przed rokiem 2000 to na pewno musi przejść modernizację. 

Względy estetyczne 

Po pierwsze przez 20 lat zmieniły się trendy w grafice i wizualizacji strony. Dzisiejszy użytkownik internetu, nie chce oglądać “brzydkich” stron, na których rozjeżdża się grafika. Klient chce widzieć profesjonalne strony z efektowną grafiką, a nie fotografiami czy ikonami z darmowych banków zdjęć. Wchodząc na dobrze zaprojektowaną stronę www, użytkownik wie, że firma jest wiarygodna, kompetentna i dba o swój rozwój i wizerunek.

Responsywność strony

Aktualnie większość użytkowników korzysta z przeglądarek na urządzeniach mobilnych: smartfon, tablet itp. Nowoczesne strony internetowe dostosowują się do różnych rozmiarów wyświetlaczy. Stare projekty stron internetowych nie miały takiej funkcjonalności i przeglądając je teraz na przykład na smartfonie, nie wyświetlają się one poprawnie. To odstrasza potencjalnego klienta, który woli przejść na lepiej zaprojektowaną i responsywną witrynę konkurencji. 

Szybkość ładowania strony www

Po pierwsze i najważniejsze żaden klient nie chce i nie ma czasu czekać, aż strona załaduje mu się w całości dłużej niż ułamki sekundy. Jeśli strona się długo ładuje lub otwiera tylko w części, od razu myśli “ta firma jest nieprofesjonalna” i z niej wychodzi, idzie do konkurencji. Po drugie szybkość ładowania strony ma bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Szybkość ładowania strony można znacząco poprawić, wybierając odpowiedni hosting.

Optymalizacja pod SEO

Przed przystąpieniem do usprawnienia warto przeprowadzić profesjonalny audyt strony, ponieważ optymalizacja strony dla działań SEO składa się z wielu składowych. Od kilku lat praca nad SEO nie polega już tylko na linkbuildingu. W jej skład wchodzą działania takie jak opisy meta danych, poprawna struktura adresów URL a przede wszystkim optymalizacja treści na stronie, czyli content marketingu. Laikowi najłatwiej w pierwszej kolejności będzie poprawić treści na stronie. Aby to zrobić, należy pamiętać o kilku zasadach.

Po pierwsze zawartość strony powinna być obszerna – należy dokładnie opisywać usługi, produkty. Będzie to in plus dla klienta, gdyż może się wszystkiego dowiedzieć od razu i uzyskać wyczerpujące informacje, a dodatkowo algorytmy wyszukiwarki uznają taką stronę za bardziej wartościową. 

Po drugie treści muszą być oryginalne. Nie warto kopiować opisów z innych stron od konkurencji, czy producentów. Unikalna zawartość podniesie Twoja ocenę w oczach klientów, jak i robotów wyszukiwarki. 

Po trzecie treści muszą być odpowiednio podzielone. Jeśli na swojej stronie www odświeżyłeś już teksty na te obszerne, muszą być odpowiednio podzielone akapitami, tytułami i podtytułami, dla łatwiejszego czytania przez użytkownika i dla algorytmów Google. 

Po czwarte słowa kluczowe. Należy najpierw przygotować odpowiedni ich pakiet, a potem właściwie wkomponować je w treści. Nie należy przesadzać z ich ilością, wartościowe jest używanie wyrazów bliskoznacznych. 

Ostatnią, lecz nie mniej ważną rzeczą jest urozmaicenie. Trudno czyta się blok tekstu bez pogrubień, kursyw, używania wypunktowań czy grafiki. Używanie tych detali znacząco wpłynie na ogólny charakter i wygląd materiału. 

Jeśli samodzielnie wykonasz powyższe kroki, na pewno Twoja strona odżyje i będzie częściej odwiedzana. Jednakże osobie zajmującej się na co dzień inną branżą niż IT zajmie to na pewno dużo czasu, a wiele rzeczy nie koniecznie będzie zrobione tak poprawnie, jak przez specjalistów. Dlatego najlepiej zlecić takie działania doświadczonej agencji marketingowej, która każdą czynność wykona pracą doświadczonych specjalistów takich jak copywriter, specjalista SEO czy grafik.

Zobacz też

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Kampanie reklamowe Facebook’a, czy warto w nie inwestować?

Odpowiedź brzmi, koniecznie! A raczej, dlaczego jeszcze tego nie robicie? Firma Marka Zukenberga przez ostatnie kilka lat bardzo mocno rozwinęła swoje narzędzia dla reklamodawców. Facebook jest królem zbierania o nas wszelkich danych, dlatego też zostawił swoją...

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Najpopularniejsza reklama w Internecie – Google Ads

Każdy użytkownik Internetu codziennie spotyka się z tysiącami reklam, przeglądając strony www. Mają one różne postacie, jedne irytują, drugie przyciągają uwagę. Jedne są skuteczniejsze dla danej branży inne dla innej. W chaosie i gąszczu tych wszystkich banerów,...

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Pozycjonowanie – kto i jak znajdzie Was w sieci?

Kiedy macie już własną stronę internetową lub założony FanPage to dopiero połowa sukcesu. Nawet najlepiej przygotowana domena czy efektowny Facebook niestety nie wystarczą, aby świat dowiedział się o Waszej działalności.  Użytkownik internetu musi Was znaleźć w sieci....

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

FanPage – czy może być alternatywą dla strony internetowej?

W poprzednim artykule opisaliśmy, od czego zacząć, jeśli chcecie wejść z własnym biznesem do Internetu – czyli od strony internetowej. Alternatywą dla niej, ale tylko w przypadku niektórych firm, może być założenie firmowego profilu na Facebooku i prowadzenie...

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

Strony internetowe – jak zaistnieć w sieci?

W dzisiejszych czasach, kiedy w Polsce jest ponad 30,5 miliona użytkowników internetowych każda firma, która chce się rozwijać, musi zaistnieć w Internecie. Kiedyś wystarczało posiadać wizytówkę firmową z telefonem i adresem, lecz w 2020 roku to już zdecydowanie za...